Dit onderwerp heeft 373 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 30-05-2009 09:35.
Partyscene: Wat gaat er goed? Wat kan er beter?
- Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 15:21Hehe, wordt er een topic over PS geopend, gaat iedereen het vervolgens weer over EF hebben. En nog wel het meest door de mensen die er zogenaamd niks mee hebben..
- Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 15:35Dat is ook echt noodzaak om jouw bijdrage aan dit forum op waarde te kunnen schatten

Maar vriendelijke vriend, ik heb niet de behoefte om daar verder op in te gaan. Dan E vraagt hoe hij PS kan verbeteren. Jihad en jou monddood maken is een heel goed begin, klaar.
DFKT wijzigde dit bericht op 15-08-2007 15:36 met 50% - Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 15:35Ik denk dat er iets is gebeurd met de sfeer. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet. Daarnaast is inhoudelijk de kwaliteit wat achteruit gegaan, maar dat komt vanwege verdwaalde klantjes van bijvoorbeeld fashionscene en girlscene.
Je kunt het een beetje vergelijken met de vroegere overgang van ID&T-Radio naar SlamFM. Het is een beetje mainstream geworden hiero, en vele mensen willen juist niét mainstream. Phono was in principe best een apart clubje, er werden regelmatig discussies op hoog niveau gevoerd en tjah...Dat is hier simpelweg gewoon bijna niet meer het geval. Waar dat aan ligt, laat ik in het midden.
Phono was goed.. Phono was een plek waar veel mensen zich denk ik ook wel thuis voelde. De sfeer was er goed... En daarom vraag ik me af, waarom dat dan weer veranderd moest worden. Was het om de kwaliteit (waaronder sfeer) van een forum te verbeteren? Dan is die missie denk ik mislukt. Wellicht is de kwaliteit van de gehele site er op vooruit gegaan, maar qua forum is het dat niet. En de meeste van phono wilden gewoon lekker 'phonoën' oftewel 'forummen'. En dat gevoel proberen ze nu terug te krijgen door een EnergyFlash op te starten. Het oude gevoel wil men gewoon terughebben: een snél werkend forum, zonder teveel toelie eromheen, zonder verdwaalde 13 jarige BrEEzAh-meisjes..
Dát was Phono.. en dat is PS dus (nog) niet.
En ik denk dat dat een grote rol speelt bij wat er nu allemaal gaande is.
Al moet ik er nogmaals bijzeggen dat ik er persoonlijk allemaal niet zo wakker van lig. Ik post hier af en toe.. ik post daar af en toe.. op partyflock af en toe.. Het zal allemaal wel. Ik vind dit topic in ieder geval al een groot pluspunt en ik verwacht zelfs dat het allemaal wel goed zal komen.

- Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 15:55Er is trouwens nog iets, waar ik zelf last van heb.
En dat gebeurt als ik op PS kom met de Internet Exploder, versie 7.0.5730.11
Op het moment dat ik iets aanklik op de site, zoals de Actieve Onderwerpen knop, dan merk ik dat de ticker bovenaan even stil staat. Ik heb naderhand ook even naar dit gekeken:

Je ziet de enorme pieken (100% CPU Usage). Deze zijn van de momenten dat ik iets aanklik op de site van Partyscene. En ook tijdens het laden van pagina's van de website.
Nu weet ik niet zeker of dat aan mij ligt of aan jullie
- Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 17:00ik vind het koel dat je youtubes nu ook kan linken

wat ook handig zou zijn is dat hij .jpg meteen omzet naar foto's zodat je het zelf niet meer hoeft te doen
net zoals met links gebeurt zeg maar
www.ipimobile.com / www.dj-wb.com - Geplaatst op woensdag 15 augustus 2007 23:08Ik heb geen problemen met de snelheid maar zo te lezen een hoop anderen wel. Lijkt me het belangrijkste probleem. Verder geen problemen te melden.
Op z'n tijd komt iedereen weer één voor één terug met hangende pootjes. Kan je ervoor zorgen dat die wijven dan in het girlscene forum worden gedumpt met hun maandverbandtopics? Alvast bedankt! - Geplaatst op donderdag 16 augustus 2007 09:14
Zoals je zelf in je openingspost zegt, het is nu pak 'm beet een kwartaal aan de gang. Na 2,5 maand hebben een aantal mensen de overstap gemaakt naar een ander forum. Niet echt nanosecondenwerk....quote:Dan_E schreef op 15 augustus 2007 @ 14:10:
KIjk,
wij proberen hier iets neer te zetten met z'n allen en waar gehakt worden vallen spaanders... Als er iets niet werkt dan wordt er door sommigen hier verwacht dat het binnen 0,1 nanoseconde gemaakt wordt en zo niet dan is het kut en klote. Beetje onredelijk, lijkt me... - Geplaatst op donderdag 16 augustus 2007 09:19quote:Dan_E schreef op 15 augustus 2007 @ 14:27:
[...]
Ja en nee... ben het eens vwb de communicatie. Die was niet goed en daar moeten intern conclusies aan verbonden aan gaan worden.
Wel is het zo dat na alle bakken shit die over ons gelost werden het onbegrijpelijk is dat er wel gepost bleef worden door mensen die deze site nog net niet vervloekten... Dat is een beetje mijn punt, zegmaar
Bakken shit? Vind je dat echt?
Wat mijn inziens per direct verbeterd mag worden is de communicatie. Wat er gebeurd is kunnen we niet meer veranderen, vanaf nu telt.
Stel je gewoon open naar de members, vertel waar om je bepaalde handelingen verricht.
Als mensen daar vervolgens kinderachtig of boos op reageren, laat ze, dat hoef je je toch niet aan te trekken? Tenzij je twijfelt aan je eigen beleid. En gaan ze te ver, dan kun je ook dat met ze communiceren, waarbij ze als ze over de schreef gaan zelf verantwoordelijk zijn voor de consequenties (door jullie uitgevoerd). - Geplaatst op donderdag 16 augustus 2007 09:21
Dus als Tjeerd als kleuter reageert is dat een vrijbrief voor Dan E om ook zo te reagerenquote:konec schreef op 15 augustus 2007 @ 15:00:
[...]
tjeerdo zou het ook op een grote mensen manier kunnen brengen

nee zo komen we er wel... - Geplaatst op donderdag 16 augustus 2007 12:29quote:Grote_Smurf schreef op 15 augustus 2007 @ 15:21:
Hehe, wordt er een topic over PS geopend, gaat iedereen het vervolgens weer over EF hebben. En nog wel het meest door de mensen die er zogenaamd niks mee hebben..
Echt, dat hangt me zo ver de keel uit dat ik het wel gehad heb hier.
Die gasten kunnen werkelijk alles roepen zonder een ban te krijgen, daar waar anderen geband zijn om minder. Plus nog wat redenen waarom ik hier maar sporadisch kom
Dus Danny, deze mag je in je zak steken:
- Banbeleid = wanbeleid
- site is te traag
- teveel reclame dwars door je scherm
- girlscene ellende
- gebrekkige communicatie
- sfeerloze bagger is het geworden
Heb het prima naar mijn zin gehad op S2D en Phono, maar dit is echt beduidend minder.
ik kom over een week of maand wel weer eens tjekken hoe de vlag erbij hangt.... - Geplaatst op donderdag 16 augustus 2007 12:53Die Puma en Malibu (?) reclame dwars door het scherm..
= niet prettig
- Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 00:26
Check, heb het uitgezocht en aan een userid kan maar 1 sessieid gekoppeld zijn. Dat is tegenwoordig standaard login policy zodat niet meer mensen met 1 inlognaam kunnen inloggen. Dit is dus expliciet zo gebouwd...quote:Grote_Smurf schreef op 15 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Heel simpel, als ik op de pc van mijn werk inlog op PS, en ik kom daarna thuis, dan ben ik thuis niet meer ingelogd. Log ik thuis weer in en ga de volgende dag weer naar mijn werk dan ben ik daar weer niet meer ingelogd. - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 00:32Ten aanzien van de snelheid van de site het volgende:
Techneuten zijn momenteel heel druk bezig met het uitbreiden van het serverpark en andere verbetering. Hier komt dus zo snel mogelijk verbetering in. Het aantal pageviews is gewoon gigantisch toegenomen de laatste twee maanden waardoor de site (dus: de mainpage) iets trager is geworden.
Ten aanzien van de snelheid van het forum het volgende:
Het forum ligt op snelheid. De pageload ligt tussen 0.1 en 0.6 seconden, met 0.35 (bij benadering) als gemiddelde. - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 01:00quote:DeCo schreef op 15 augustus 2007 @ 14:34:
Phono had uitgemolken moeten worden.. daar had je uiteindelijk meer baat bij gehad. Het had best een goede naam in de dancescene en het had nog veel beter kunnen worden. Ik betwijfel of deze beter is geworden sinds het Partyscene is geworden. Naar mijn idee had ook Partyscene een paar jaar geleden 'n betere naam dan wat ze nu hebben. Mijn inziens is het voor beide partijen meer een verlies-verlies situatie geworden dan een win-win situatie..
Vwb goede naam: ja, kennelijk maar de Phono koek was wat dat betreft wel aardig op aan het raken. We zaten aan het plafond qua mogelijkheden. Qua redactionele inhoud was onze content voor 99% plakken-knippen dat moest anders en met Partyscene hadden wij ene partner gevonden die ons op dat en andere punten mooi aanvulden. We wilden de zaken professionaliseren maar ik moet toegeven dat er op dat punt nog veel zaken gladgestreken moeten worden. But then again, welke fusie is wél zonder problemen verlopen?
Phono verder 'uitmelken' was geen optie. We waren toe aan een nieuwe uitdaging... - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 01:02quote:MindChaoz schreef op 16 augustus 2007 @ 12:53:
Die Puma en Malibu (?) reclame dwars door het scherm..
= niet prettig
Helemaal mee eens!
Sterker nog; iedereen hier op de redactie vind dat maar helaas is reclame een noodzakelijk kwaad. Soms voegt het iets toe qua content maar in the end moeten de rekeningen ook betaald worden en dit is nou niet bepaald een lichte site... - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 01:13quote:zippo schreef op 16 augustus 2007 @ 09:14:
[...]
Zoals je zelf in je openingspost zegt, het is nu pak 'm beet een kwartaal aan de gang. Na 2,5 maand hebben een aantal mensen de overstap gemaakt naar een ander forum. Niet echt nanosecondenwerk....
Tja, nu kan ik wel weer iets gaan roepen over een buglijst van veertien kantjes en zo maar daar hebben jullie vast geen boodschap aan
In het begin moesten er een anatal concessies gemaakt worden qua techniek en lay-out. Het begon al eigenlijk bij het overzetten van de forumdatabse. Hoewel tot in de puntjes voorbereid is zoiets zonder gedoe uitvoeren haast een utopie...
Waar we met Phono in alles zelf inspraak hadden zijn er bij Partyscene meer mensen met inspraak bijgekomen. Gelukkig hebben wij vanuit Phono veel zaken kunnen waarborgen maar ook hier zijn er een anatal dingen niet gegaan zoals ze moesten bijvoorbeeld bij de gallery. Voordat het eindresultaat er stond waren we al bijna drie maanden verder en dat had niet gemoeten...
Als de lijnen zeer kort zijn dan kun je daar makkelijk op inspringen maar als sommige zaken over meerdere schijven moeten lopen dan levert dat vertraging op. Daarnaast hebben onze technische jongens ook andere projecten lopen. Partyscene slokte heel veel van hun tijd op en ook zij kunnen maar één ding tegelijk inzake het fixen van bugs en porgrammeren.
Toch werd er soms geklaagd over zaken die in de ogen van de bezoeker niet snel genoeg opgelost werden. Deels terecht maar vaak ook niet gezien al eerder benoemde punten. Als je dan aangeeft dat er veel tijd in zaken gaat zitten dan nog wordt er weer geklaagd maar dan daarover... Geven we een uitleg dan is het weer niet goed, dat gaat natuurlijk niet werken
- Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 01:22quote:Rrrrrobbie schreef op 16 augustus 2007 @ 12:29:
[...]
Echt, dat hangt me zo ver de keel uit dat ik het wel gehad heb hier.
Die gasten kunnen werkelijk alles roepen zonder een ban te krijgen, daar waar anderen geband zijn om minder. Plus nog wat redenen waarom ik hier maar sporadisch kom
Dus Danny, deze mag je in je zak steken:
- Banbeleid = wanbeleid
- site is te traag
- teveel reclame dwars door je scherm
- girlscene ellende
- gebrekkige communicatie
- sfeerloze bagger is het geworden
Heb het prima naar mijn zin gehad op S2D en Phono, maar dit is echt beduidend minder.
ik kom over een week of maand wel weer eens tjekken hoe de vlag erbij hangt....
Niet mee eens, uiteraard. Het eerste wat mensen doen als ze op hun gedrag worden egwezen is wijzen naar anderen. Dat is iets wat ook in de Internetwereld zijn intrede gemaakt lijkt te hebben.
Om evem op je punten in te gaan:
- Banbeleid = wanbeleid Wat ik er van weet is dat de mensen die te ver over de schreef zijn gegaan daar terecht voor zijn aangepakt. De forumregels (die bijna niemand leest) zijn er niet voor niets. Verder is de afspraak gemaakt dat er niet over bans e.d. gesproken wordt op het forum dus daar moet ik mij ook aan conformeren.
- site is te traag Zie opmerkingen over snelheid elders in dit topic.
- teveel reclame dwars door je scherm Zie opmerking daarover elders in dit topic.
- girlscene ellende Valt best mee met die ellende. Er wordt vooral dubieus en olwassen gereageerd door sommigen als er per ongeluk girlscene bezoekers in dit forum komen. Tot ongewenste sexuele opmerkingen in topics en privéberichten aan toe. Dat is ziek en leidde tot veel klachten bij de beheerster van GS. Er wordt gewerkt aan een betere fysieke scheiding om de scenes apart te houden. Dat is in ieders belang.
- gebrekkige communicatie -Klopt, dat moet beter. Veel beter!
- sfeerloze bagger is het geworden Dat is een gevoel wat je hebt. Wat de één leuk vindt komt anders over bij een ander. - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 07:23quote:Dan_E schreef op 17 augustus 2007 @ 01:02:
[...]
Helemaal mee eens!
Sterker nog; iedereen hier op de redactie vind dat maar helaas is reclame een noodzakelijk kwaad. Soms voegt het iets toe qua content maar in the end moeten de rekeningen ook betaald worden en dit is nou niet bepaald een lichte site...
dat is nu denk het echte punt...
jullie willen je brood ermee verdienen, en de forumgangers komen voor de lol.
en de echte forumgangers hebben helemaal niets anders nodig dán een forum...
dus niet die scenes, niet jouw "blogjes", en niet een anoniem die reageert op jouw "blogjes"... dus je kunt wel radeloos gaan zitten verzinnen wat er mis is, en mensen gaan dreigen (al is Tjirt natuurlijk wel heel erg naar), maar het zit hem volgens mij in de professionalisering van onze ontspanning
- Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 09:05
Ik snap best dat er reclame nodig is om de site draaiende te kunnen houden, maar misschien dat er wat meer aandacht gegeven kan worden aan hoe de reclame zo min mogelijk de gebruiker in de weg zit. Een bannertje links of rechts vind ik persoonlijk geen ramp, maar op het moment dat er vervelend te sluiten popups over je scherm vliegen gaat bij mij toch de adblock over de site.quote:Dan_E schreef op 17 augustus 2007 @ 01:02:
Sterker nog; iedereen hier op de redactie vind dat maar helaas is reclame een noodzakelijk kwaad. Soms voegt het iets toe qua content maar in the end moeten de rekeningen ook betaald worden en dit is nou niet bepaald een lichte site... - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 09:07quote:Dan_E schreef op 17 augustus 2007 @ 01:13:
[...]
Tja, nu kan ik wel weer iets gaan roepen over een buglijst van veertien kantjes en zo maar daar hebben jullie vast geen boodschap aan
In het begin moesten er een anatal concessies gemaakt worden qua techniek en lay-out. Het begon al eigenlijk bij het overzetten van de forumdatabse. Hoewel tot in de puntjes voorbereid is zoiets zonder gedoe uitvoeren haast een utopie...
Waar we met Phono in alles zelf inspraak hadden zijn er bij Partyscene meer mensen met inspraak bijgekomen. Gelukkig hebben wij vanuit Phono veel zaken kunnen waarborgen maar ook hier zijn er een anatal dingen niet gegaan zoals ze moesten bijvoorbeeld bij de gallery. Voordat het eindresultaat er stond waren we al bijna drie maanden verder en dat had niet gemoeten...
Als de lijnen zeer kort zijn dan kun je daar makkelijk op inspringen maar als sommige zaken over meerdere schijven moeten lopen dan levert dat vertraging op. Daarnaast hebben onze technische jongens ook andere projecten lopen. Partyscene slokte heel veel van hun tijd op en ook zij kunnen maar één ding tegelijk inzake het fixen van bugs en porgrammeren.
Toch werd er soms geklaagd over zaken die in de ogen van de bezoeker niet snel genoeg opgelost werden. Deels terecht maar vaak ook niet gezien al eerder benoemde punten. Als je dan aangeeft dat er veel tijd in zaken gaat zitten dan nog wordt er weer geklaagd maar dan daarover... Geven we een uitleg dan is het weer niet goed, dat gaat natuurlijk niet werken
Deze uitleg is uitgebreider dan alle uitleggen hier ooit gegeven
Er zitten hier tamelijk wat wizzkids met kennis van zaken, als er dan alleen geroepen wordt "het kost meer tijd", gaan mensen vragen stellen. Als er geen reactie op vragen komt, gaan mensen klagen. Als mensen gaan klagen en het gevoel hebben dat er niks verandert, gaan ze weg....
Weer die communicatie
Dank voor deze reply, hij verschaft mij iig de benodigde informatie
- Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 11:20quote:Dan_E schreef op 17 augustus 2007 @ 01:22:
[...]
Niet mee eens, uiteraard. Het eerste wat mensen doen als ze op hun gedrag worden egwezen is wijzen naar anderen. Dat is iets wat ook in de Internetwereld zijn intrede gemaakt lijkt te hebben.
Om evem op je punten in te gaan:
- Banbeleid = wanbeleid Wat ik er van weet is dat de mensen die te ver over de schreef zijn gegaan daar terecht voor zijn aangepakt. De forumregels (die bijna niemand leest) zijn er niet voor niets. Verder is de afspraak gemaakt dat er niet over bans e.d. gesproken wordt op het forum dus daar moet ik mij ook aan conformeren.
-.
Al die andere puntjes kan ik nog wel inkomen, maar er zijn een handjevol figuren behoorlijk sfeerverziekend bezig op PS. Gemeend of niet: de doodsverwensingen (of in dit geval: uitnodiging tot zelfmoord) vliegen je om de oren als je als lid van zowel energyflash als PS hier je gezicht laat zien. Je moet maar oprotten, je bent een overloper, beter maak je een einde aan je leven en noem maar op.
Dat gaat er bij mij best in als incidenteel grapje, maar niet als je structureel dit gedrag vertoond.
Flatul/Flush, Dog, Menno....hebben allemaal regelmatig een ban aan hun broek gekregen voor dit soort gezeik.
Kijk, als er PB'tjes met expliciete sexuele inhoud danwel uitnodigingen aan minderjarigen worden verstuurd, oke, dan is een ban terecht.
Maar als twee wijsneuzen een discussie over een blog verkrachten door een beetje dom te blaten en ik noem hen onderontwikkelde mongolen dan krijg ik ook een ban....
Dus beste Dan.....er klopt gewoon iets niet in het moderating beleid, er zijn wat Partysceners die moeite hebben met de Phono-benadering en daarom bans hebben uitgedeeld.
Komt nog bij dat dat altijd anoniem gebeurd is, wat niet echt heel sterk is....
Dus het gaat niet om naar anderen te wizjen wanneer er gestraft wordt, het gaat erom dat er bij juliie iets niet goed gaat. Nu half PS is leeggelopen gaan jullie daar pas, heel schoorvoetend, aandacht aan besteden... - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 11:27Neem het allemaal eens niet zo serieus gasten
RANDOMAESTRO wijzigde dit bericht op 17-08-2007 11:28 met 90% - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 11:29quote:Rrrrrobbie schreef op 17 augustus 2007 @ 11:20:
[...]
Al die andere puntjes kan ik nog wel inkomen, maar er zijn een handjevol figuren behoorlijk sfeerverziekend bezig op PS. Gemeend of niet: de doodsverwensingen (of in dit geval: uitnodiging tot zelfmoord) vliegen je om de oren als je als lid van zowel energyflash als PS hier je gezicht laat zien. Je moet maar oprotten, je bent een overloper, beter maak je een einde aan je leven en noem maar op.
Dat gaat er bij mij best in als incidenteel grapje, maar niet als je structureel dit gedrag vertoond.
Flatul/Flush, Dog, Menno....hebben allemaal regelmatig een ban aan hun broek gekregen voor dit soort gezeik.
Kijk, als er PB'tjes met expliciete sexuele inhoud danwel uitnodigingen aan minderjarigen worden verstuurd, oke, dan is een ban terecht.
Maar als twee wijsneuzen een discussie over een blog verkrachten door een beetje dom te blaten en ik noem hen onderontwikkelde mongolen dan krijg ik ook een ban....
Dus beste Dan.....er klopt gewoon iets niet in het moderating beleid, er zijn wat Partysceners die moeite hebben met de Phono-benadering en daarom bans hebben uitgedeeld.
Dus het gaat niet om naar anderen te wizjen wanneer er gestraft wordt, het gaat erom dat er bij juliie iets niet goed gaat. Nu half PS is leeggelopen gaan jullie daar pas, heel schoorvoetend, aandacht aan besteden...
- Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 11:30
Wie zijn die figuren dan? Die zo sfeerverziekend bezig zijn? Namen graag... Mag ook via PB of mail...quote:Rrrrrobbie schreef op 17 augustus 2007 @ 11:20:
[...]
Dus het gaat niet om naar anderen te wizjen wanneer er gestraft wordt, het gaat erom dat er bij juliie iets niet goed gaat. Nu half PS is leeggelopen gaan jullie daar pas, heel schoorvoetend, aandacht aan besteden... - Geplaatst op vrijdag 17 augustus 2007 11:32quote:
Ook daar heb je een punt mee....
Sommige mensen gedragen zich af en toe ook wel eens of dat het einde der tijden nabij is zeg...