Dit onderwerp heeft 232 reacties, en bestaat uit 10 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 10.
De laatste reactie is geplaatst op 29-08-2010 15:54.
Stoppen met blowen
- Geplaatst op woensdag 01 juni 2005 20:57Ook ik ben nog niet zo heel lang geleden gestopt met door de week joints rokon. Ik blowde dik tien jaar dagelijks, en kon er ook best mee omgaan (in vergelijking tot andere mensen in mijn omgeving functioneer ik nog redelijk onder invloed). Heb nu een baan waar ik er niet aan zou moeten denken om de hele dag zo'n waas over m'n kop te hebben.
Die geestelijke verslaving redelijk groot, helemaal als je bedenkt dat de wiet steeds sterker wordt (ik rookte voornamelijk driedubbelgekruistebiologischepitbullwiet). Maar als je je stoned zijn kan vervangen door je aandacht en energie op andere manieren te gebruiken mis je het voor geen meter. Ik spreek natuurlijk voor mezelf, maar ik besef nu dat ik misschien wel zoveel wiet rookte om m'n energie af te laten vloeien, is toch zonde als je jong, slim en fris bent.
Als ik nu een jointje in het weekend rook geniet ik er ook meer van. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 11:44hoe herkenbaar, ben zelf ook nu een maand gestopt. Sowieso de laatste tijd al een stuk minder geblowed, van 1 tot 2 per dag naar 1 a 2 keer per week. Totdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk al twee weken niet meer had geblowed, toen maar helemaal besloten er mee te stoppen en ik moet zeggen het bevalt me prima.
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 11:58straks word je zo hyperactief, dat je omgeving denkt dat je aan de drugs zit

- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 12:06quote:RAW schreef:
dat ene blowtje per dag kan ik echt niet opgeven ...
ik zit gemiddeld op 2 en das dan vaak of polm of colombia .. skunk maar 1 keer in de 5 weken ofzow .. als ik echt plat moet binnen een uur ...
vorig jaar wel een week of 4 gestopt
maar ik word dan zo mietig dronken .. das ook niet meer leuk
van blowen wordt ik dus scherper als ik aangeschoten/dronken ben .. vreemd maar waar !
voor de rest kost het je motivatie .. ik ben redelijk lui
mijn eindstreven wordt alleen in het weekend blowen
maar dat zal nog wel effe duren ..
voor de rest moet je oppassen met excuses verzinnen
want het gaat opzeker in je systeem zitten ..
succes iig ! hoop dat je het kan reguleren .. das het beste
dus elke vorm van regelmaat er uit halen ...
En dat zie ik je nou in je hele post doen:
"dat ene blowtje per dag kan ik echt niet opgeven"
"mijn eindstreven wordt alleen in het weekend blowen maar dat zal nog wel effe duren"....
Als je écht wilt stoppen doe je dat nu. In afbouwen geloof ik niet, dan wil je het niet echt graag en is je motivatie niet sterk genoeg.
Ik heb ook jaaaaaaaaren ieder weekend geblowd, maar nu is het sinds een paar maanden zomaar ineens over. Geen trek meer, geen behoefte, geen zin...heel maf
Ik ben ook ineens een gezondheidsfreak geworden met sporten enzo...misschien is dat het.
En ik heb gezien wat blowen met je KAN doen. Vriendje van mij roept al jaren dat hij nu ECHT gaat stoppen met blowen, omdat zijn leven er zo eentonig van wordt, maar als ik hem spreek blijkt dat hij nog altijd iedere avond met zijn vriendin apestoned op de bank ligt. Ze doen 's avonds niks anders, hebben geeneens sex meer
En hij wordt er nonchalant en passief van. Triest vind ik dat. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 12:10Een joint in de morgen is een dag vol zorgen

Ik rook heel onregelmatig een joinjte, zo koop ik een zakkie van 5 euro en doe daar twee weken mee en dan weer een tijd niet. Jointjes zijn ook geen echte jointjes meer, maar een peuk met wat kruimels wiet erin.
Als je stevig aan de wiet zit lijkt het een hele stap om te stoppen danwel drastisch te minderen, maar het valt best mee en het is meer dan de moeite waard
Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 12:18
Maat van mij ook, was al een hele stap voor hem om onder het werk niet meer te blowen, te meer omdat het halve personeelsbestand daar een stick rookt in de pauze...quote:Sense schreef:
En ik heb gezien wat blowen met je KAN doen. Vriendje van mij roept al jaren dat hij nu ECHT gaat stoppen met blowen, omdat zijn leven er zo eentonig van wordt, maar als ik hem spreek blijkt dat hij nog altijd iedere avond met zijn vriendin apestoned op de bank ligt.
Maar die zit ook altijd maar thuis, spookt geen fuck uit, Btje voetbalspelletjes spelen en muziek spelen. Denk ook niet dat hij er ooit vanaf zal komen, of hooguit als het te laat is.
Blowen doe ik niet meer elke dag, die tijd heb ik gelukkig gehad, iets van 2-3 keer per week. En dan ook meestal hash, wiet word ik te stoned van...
Zal het vroeg of laat wel een keer helemaal zat worden en dan helemaal stoppen. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 13:00ongelofelijk dat mensen zeggen dat blowen niet verslavend is. ik denk dat de meeste mensen hier wel een aantal mensen in hun omgeving kennen die dagelijks hebben geblowd of dat nog steeds doen. en iedereen weet dat je stoned niet zo scherp bent als nuchter en je ook allerlei andere bijverschijnselen krijgt. geheugenverlies, slaapproblemen, algehele lamlendigheid...
toen een maat van me een keer vertelde dat hij eigenlijk nooit helemaal wakker was zonder een joint te hebben gerookt, begon er toch wel een lampje te branden bij me. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 15:37
Dit is ook ongeveer de hoeveelheid die ik op rookquote:Robbie schreef:
Een joint in de morgen is een dag vol zorgen
Ik rook heel onregelmatig een joinjte, zo koop ik een zakkie van 5 euro en doe daar twee weken mee en dan weer een tijd niet. Jointjes zijn ook geen echte jointjes meer, maar een peuk met wat kruimels wiet erin.
Als je stevig aan de wiet zit lijkt het een hele stap om te stoppen danwel drastisch te minderen, maar het valt best mee en het is meer dan de moeite waard
Meestal rond de 5 à 7 euro per week. Tis ook vaak verveling! Maar ik vind het gewoon kut dat ik me zoveel verveel 
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 15:38
Tis ook gewoon bull dat het niet verslavend is!! Elke gewoonte is een vorm van verslaving.quote:Streagle schreef:
ongelofelijk dat mensen zeggen dat blowen niet verslavend is. ik denk dat de meeste mensen hier wel een aantal mensen in hun omgeving kennen die dagelijks hebben geblowd of dat nog steeds doen. en iedereen weet dat je stoned niet zo scherp bent als nuchter en je ook allerlei andere bijverschijnselen krijgt. geheugenverlies, slaapproblemen, algehele lamlendigheid...
toen een maat van me een keer vertelde dat hij eigenlijk nooit helemaal wakker was zonder een joint te hebben gerookt, begon er toch wel een lampje te branden bij me. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:23
nou ik kan je vertellen dat m'n vriendin het al een beetje irritant begint te vinden, hoe wakker ik 's avonds nog ben als we in bed liggen (en zij probeert te slapenquote:DeCo schreef:
straks word je zo hyperactief, dat je omgeving denkt dat je aan de drugs zit
) - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:31
ja, voor mij was het ook vaak verveling, maar op een gegeven moment merkte ik dat de gewoonte om tijdens die verveling 'dan maar' te gaan blowen me erg tegen begon te staan...quote:zippo schreef:
Dit is ook ongeveer de hoeveelheid die ik op rookquote: RobbieEen joint in de morgen is een dag vol zorgen
Meestal rond de 5 à 7 euro per week. Tis ook vaak verveling! Maar ik vind het gewoon kut dat ik me zoveel verveel 
want dan was ik eenmaal stoned, had ik eigenlijk helemaal geen zin om stoned te zijn, maar dan was het alweer te laat...
Heb trouwens vandaag opnieuw profijt gehad van mn 'nuchter(der)e' toestand:
Had een gesprek met mijn baas en zijn baas, over m'n toekomst in het bedrijf enzo, en merkte echt al dat ik weer een stuk 'welbespraakter' (zeg maar) was, net zoals vroeger. De laatste tijden was dat echt ver te zoeken, zette mezelf regelmatig voor lul door bijvoorbeeld bepaalde spreekwoorden ofzo door elkaar te halen... en dat staat zooooooooooooo dom vind ik
Nog meer reden om vol te houden
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:32En lukt ie een beetje met stoppen?
Wel goed dat je t doet hoor!
Petje af!
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:39quote:Naomi schreef:
En lukt ie een beetje met stoppen?
Petje af!
Thanx!
so far so good!
lees in m'n reply hierboven maar... dat soort dingen motiveert me echt om vol te houden!
Denk zelfs dat ik ook maar niet ga beginnen om in het weekend af en toe een jointje te roken
(behalve als ik een p'tje op heb denk ik... dan zal ik het waarschijnlijk niet kunnen laten
) - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:41quote:*oMeN* schreef:quote: NaomiEn lukt ie een beetje met stoppen?
Petje af!
Thanx!
so far so good!
lees in m'n reply hierboven maar... dat soort dingen motiveert me echt om vol te houden!
Denk zelfs dat ik ook maar niet ga beginnen om in het weekend af en toe een jointje te roken
(behalve als ik een p'tje op heb denk ik... dan zal ik het waarschijnlijk niet kunnen laten
)
goed zo! volhouden!

- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:45k ben ookal tijden gekapt......
had het op een gegeven moment gewoon gehad ermee. vind het nu alleen nog lekker als ik veel gezopen heb. vond het heel makkelijk om te kappen maargoed ik heb dan ook niet 8 jaar geblowed en ik rookte niet. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 18:58
dit gevoel is echt zooooooooo herkenbaar......quote:*oMeN* schreef:
want dan was ik eenmaal stoned, had ik eigenlijk helemaal geen zin om stoned te zijn, maar dan was het alweer te laat...
als je dat eenmaal zo voelt is het ook niet zo heel moeilijk meer om te stoppen. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 19:05je kan beter ook minder gaan roken want als je dus meer rookt idd grote kans op hoofdpijn
en je moet elke dag minstens twee glazen water extra drinken.. - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 20:02Ik vind je een grote held dat je gestopt bent!

Heb zelf nooit chronisch geblowed, maar wel jarenlang te veel.
Merk alleen maar voordelen van het stoppen. Geheugen is veel beter en vooral je gemoedstoestand, niet normaal. Heb met die blowers bvan toen niets dan shit meegemaakt en ik ben er zwaar op afgeknapt. Voor mij geen vent meer die blowt, heel simpel. Iedereen doet er altijd zo licht over maar ik vind het een smerige klotedrug die je langzaam aan in een passief stuk lijk verandert. Moet er niks, maar dan ook NIKS meer van weten en wil er ook niks meer mee te maken hebben.
Ik stap nog niet eens meer een coffeeshop binnen om een pakje kauwgom te kopen. 95% van de lui die daar zitten komen d'r over 10 jaar nog en zullen nooit wat bereiken in hun leven.
Hou vol hoor, ook ondanks ontwenningsverschijnselen als koppijn. Je moet eens opletten hoe je huid er over een paar weken uitziet (zeker als je ook nkiet meer rookt natuurlijk
).
Iig nog veel sterkte en ik wilde alleen effe zeggen dat ik er iig zwaar respect voor heb dat je na zo'n lange tijd alsnog kapt.
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 20:07Ik blow echt al een jaar zelden tot nooit.... Heerlijk.... Nu ben ik nooit een fulltime smoker geweest, althans zelden tot nooit in mijn uppie... Meer gelegenheids jointjes zeg maar, al heb ik die ook wel lange periodes op dagelijkse basis gedraaid...
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 22:32Typisch dat het gevoel van "ineens had ik er totaal geen behoefte meer aan" voor veel mensen opgaat...voor mij geldt hetzelfde.
Ikzelf heb ook jaren lang 's avonds 1 of 2 jointjes weggepaft...op een gegeven moment kreeg ik dr alleen nog maar een vervelend en onrustig gevoel van in mn buik ofzo. Toch stug iedere avond er weer eentje opsteken...hehe! Ben nu een gelegenheidsblower en dat bevalt me best...
Mijn idee, met mate en er is niets aan de hand!
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 22:47quote:wackiejacky schreef:
Ik vind je een grote held dat je gestopt bent!
Heb zelf nooit chronisch geblowed, maar wel jarenlang te veel.
Merk alleen maar voordelen van het stoppen. Geheugen is veel beter en vooral je gemoedstoestand, niet normaal. Heb met die blowers bvan toen niets dan shit meegemaakt en ik ben er zwaar op afgeknapt. Voor mij geen vent meer die blowt, heel simpel. Iedereen doet er altijd zo licht over maar ik vind het een smerige klotedrug die je langzaam aan in een passief stuk lijk verandert. Moet er niks, maar dan ook NIKS meer van weten en wil er ook niks meer mee te maken hebben.
Ik stap nog niet eens meer een coffeeshop binnen om een pakje kauwgom te kopen. 95% van de lui die daar zitten komen d'r over 10 jaar nog en zullen nooit wat bereiken in hun leven.
Hou vol hoor, ook ondanks ontwenningsverschijnselen als koppijn. Je moet eens opletten hoe je huid er over een paar weken uitziet (zeker als je ook nkiet meer rookt natuurlijk
).
Iig nog veel sterkte en ik wilde alleen effe zeggen dat ik er iig zwaar respect voor heb dat je na zo'n lange tijd alsnog kapt.
Thanx!
En je hebt helemaal gelijk wat betreft die over-all kansloosheid, een passief stuk lijk is misschien wel perfect uitgedrukt... - Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 22:472x
- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 22:51
dat heb ik nu alquote:nicolaas schreef:
Heel herkenbaarquote: ContactTypisch dat het gevoel van "ineens had ik er totaal geen behoefte meer aan" voor veel mensen opgaat...voor mij geldt hetzelfde.
Ikzelf heb ook jaren lang 's avonds 1 of 2 jointjes weggepaft...op een gegeven moment kreeg ik dr alleen nog maar een vervelend en onrustig gevoel van in mn buik ofzo. Toch stug iedere avond er weer eentje opsteken...hehe! Ben nu een gelegenheidsblower en dat bevalt me best...
Mijn idee, met mate en er is niets aan de hand!
Het wordt gewoon routine en je lijkt wel geconditioneerd om gewoon in feite tegen je zin een joint op te steken.
Als je een tijdje bent gestopt met chronisch blowen zul je jezelf waarschijnlijk afvragen waarom je niet eerder bent gaan minderen

- Geplaatst op donderdag 02 juni 2005 22:53quote:tribbezz schreef:
dit gevoel is echt zooooooooo herkenbaar......quote: *oMeN*want dan was ik eenmaal stoned, had ik eigenlijk helemaal geen zin om stoned te zijn, maar dan was het alweer te laat...
als je dat eenmaal zo voelt is het ook niet zo heel moeilijk meer om te stoppen.
nou toch niet helemaal hoor, had dat gevoel al eerder, ook al paar keer eerder tevergeefs geprobeerd..
snap trouwens niet dat jullie juist tijdens/na het zuipen willen blowen?! Als ik 1 ding juist NIET moet doen, is het wel blowen!
Als ik ga blowen als ik lam (of dronken) ben wordt t gegarandeerd
- Geplaatst op zaterdag 04 juni 2005 10:22Amen.